امروز : شنبه 15 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1402/09/21

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

8:54 AM 1402/09/18 تعداد بازدید: 189
مديركل شيلات لرستان گفت:‌ لرستان ظرفيت بي نظيري براي اجراي طرح پرورش ماهي در قفس دارد و مي توان با سرمايه گذاري بخش خصوصي با توليد و پرورش ماهي در قفس به ظرفيت مطلوبي در توليد آبزيان دست يافت.

  به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات لرستان، بيرانوند در گفت و گو با روابط عمومي شيلات لرستان با اشاره به برگزاري هفتمين نمايشگاه بين المللي آبزبان در تهران، اظهار كرد: بيشتر پرورش دهندگان ماهي در قفس در درياي جنوب مشكل تهيه بچه ماهي دارند و قفس ها را نيز از خارج كشور با هزينه هاي هنگفت وارد كرده اند در حالي كه در ۲ سد رودبار و سيمره لرستان ظرفيت هاي بي نظيري براي توليد و پرورش ماهي در قفس دارند.

  وي افزود: سد رودبار با دارا بودن ۲۱ كيلومتر طول و ۲ كيلومتر عرض و بهره مندي از دماي مناسب، ظرفيتي بالاي ۲ هزار تن براي توليد ماهيان سردآبي را داراست.

  بيرانوند همچنين در خصوص ظرفيت سد سيمره رومشكان افزود: اين سد نيز با طول ۳۰ و عرض ۲ كيلومتر و قرار گرفتن در مرز ايلام و لرستان قابليت اجراي طرح پرورش ماهي در قفس و توليد ماهيان سردآبي و گرمابي را دارد.

  وي ادامه داد: در اين سدها مي توان ماهي سردآبي را در پنج ماه سال و ماهي گرمابي را در هفت ماه سال پرورش داد و ظرف مدت پنج ماه به بالاي يك كيلوگرم وزن رساند.

  مديركل شيلات لرستان با بيان اينكه در سدهاي استان لرستان شرايط توليد و پروش ماهي خاوياري در قفس هم وجود دارد افزود: در زمين هاي پايين دست سدها نيز ساخت مجتمع هاي خاوياري بزرگ نيز در دستور كار قرار گرفته است و در برخي مجتمع هاي استان ماهي هاي خاوياري كم نظيري با وزن ۱۰ كيلوگرم و توليد ۲.۵ كيلوگرم خاويار استحصال شده است.

  بيرانوند تصريح كرد: با توجه به اينكه استان لرستان يكي از صادركنندگان بچه ماهي كشور است و اين ظرفيت در استان فراهم است، مي توان با سرمايه گذاري بخش خصوصي با توليد و پرورش ماهي در قفس به ظرفيت مطلوبي در توليد آبزيان دست يافت.

  بيرانوند با اشاره به بازديد استاندار لرستان از اين نمايشگاه عنوان كرد: اين بازديد در راستاي توسعه ظرفيت هاي آبزي پروري استان با توجه به ظرفيت هاي كم نظير آن با انعقاد تفاهم نامه ها و سرمايه گذاري هاي جديد به منظور رونق توليد و اشتغال است.

  انصاري رييس گروه آبزي پروري لرستان نيز در اين نمايشگاه اظهار كرد: شيلات لرستان در اين نمايشگاه يك غرفه دارد و سه شركت توليدكننده خوراك آبزيان نيز در اين نمايشگاه حضور دارند.

  وي افزود: بسياري از آبزي پروران استان نيز جهت بازديد و خريد تجهيزات نوين آبزي پروري، مكانيزاسيون و بهره وري آب حضور يافته اند.

  انصاري تصريح كرد: همچنين با حضور مديركل شيلات استان و رييس سازمان جهاد كشاورزي نيز تفاهم تامه هايي منعقد شد و كلاس هاي آموزشي خوبي هم براي توليدكنتدگان در راستاي ايجاد زنجيره ارزش آبزيان در استان برگزار شد كه نتيجه آن شناسايي استان لرستان به عنوان پايلرت توليد آبزيان معرفي شد.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)