امروز : شنبه 15 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1402/09/21

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

8:47 AM 1402/09/18 تعداد بازدید: 229
ظرفيت قفس هاي پرورش ماهي لرستان احيا مي شود

به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات لرستان؛ مديركل شيلات لرستان گفت: ۴۹ قفس پرورش ماهي در سه سد لرستان غيرفعال و توليد ماهي در قفس تنها در ۲ سد با ظرفيت ۲۰۰ تن در حال انجام است كه در اين راستا احياي اين ظرفيت ها در دستور كار قرار گرفته است.
كيارش بيرانوند در گفت و گو با روابط عمومي شيلات لرستان اظهار كرد: در سد ايوشان كه در ۵۷ كيلومتري شرق خرم آباد و در روستاي گلستان واقع است ۲۵ قفس وجود دارد كه به علت تغيير وضعيت اين سد از كشاورزي به شرب تعطيل شده و توليد ندارند.

  وي با بيان اينكه در سد حوضيان نيز تعداد ۱۰ قفس وجود دارد، افزود: سد حوضيان در يك كيلومتري شهر اليگودرز در روستايي به همين نام واقع است كه قفس هاي موجود در آن به علت مشكلات اجتماعي اهالي با بهره بردار تعطيل هستند و توليد ندارند.

  بيرانوند افزود: همچنين در سد خان آباد اليگودرز ۱۴ قفس وجود دارد كه به علت خشكسالي تعطيل شده اند.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر تنها در ۲ سد هاله و مروك توليد ماهي در قفس در حال انجام است، عنوان كرد: در هركدام از اين سدها چهار قفس فعال وجود دارد كه ظرفيت توليد هريك ۱۰۰ تن مي باشد.

  مديركل شيلات لرستان با اشاره به ظرفيت مناسب سد رودبار اليگودرز براي اجراي طرح پرورش ماهي در قفس گفت: سد رودبار با دارا بودن ۲۱ كيلومتر طول و ۲ كيلومتر عرض و بهره مندي از دماي مناسب، ظرفيتي بالاي ۲ هزار تن براي توليد ماهيان سردآبي را داراست.

  بيرانوند همچنين در خصوص ظرفيت سد سيمره رومشكان افزود: اين سد نيز با طول ۳۰ و عرض ۲ كيلومتر قابليت اجراي طرح پرورش ماهي در قفس و توليد ماهيان سردآبي و گرمابي را دارد.

وي با اشاره به رايزني و برگزاري جلسات سرمايه گذاري در حوزه پرورش ماهي در قفس سدهاي لرستان با مشاركت سازمان اوقاف و امور خيريه تصريح كرد: با رايزني هاي صورت گرفته مقرر شد ظرفيت هاي اقتصادي پرورش ماهي در قفس سدهاي استان احيا و سازمان اوقاف كشور با توجه به اولويت هايي كه سازمان شيلات استان معرفي مي نمايد، در اين زمينه سرمايه گذاري نمايد.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)