امروز : شنبه 15 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1402/09/21

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

6:07 PM 1402/08/11 تعداد بازدید: 273
رييس سازمان شيلات ايران گفت: در استان لرستان طي ۲ سال گذشته بيش از پنج مجموعه بزرگ ابزي پروري ايجاد شده كه برخي در حد و اندازه شهر آبزي پروري بوده اند.

  به گزارش روابط عمومي شيلات لرستان، سيد حسين حسيني روز پنجشنبه در نشست بررسي مشكلات ابزي پروران شهرستان اليگودرز، با اشاره به مشكلات مزارع اليگودرز قطب آبزي پروري لرستان همچون بيمه مزارع، حوادث غيرمترقبه و مكانيزاسيون و ساماندهي و لايروبي رودخانه ها، اظهار كرد: اقليم اين منطقه به گونع اي است كه هرساله خساراتي را متحمل مزراعي مي كتد كه در حاشيه رودخانه هاي شهرستان احداث شده اند.

وي افزود:‌ در اين راستا اعتباري از طرف مديريت بحران براي مزارع خسارت ديده پيش بيني شده كه در حال پيگيري است.

حسيني با اشاره به لزوم لايروبي رودخانه ها براي كاهش خسارات وارده به مزارع حاشيه رودخانه ها، عنوان كرد: رايزني هايي درخصوص كاهش هزينه آب بهاي اين مزارع صورت گرفته و به دنبال تخفيف و بخشودگي و استفاده از مكانيزاسيون براي مزارع خسارت ديده به منظور افزايش توليد در واحد سطح هستيم.

وي با اشاره به لزوم بيمه مزارع براي جبران بخش قابل ملاحظه اي از خسارات وارده به مزارع، عنوان كرد: صنعت بيمه بايد در كنار توليدكنندگان قرار گيرد و براي توليدكنندگان ايجاد انگيزه كند تا پايداري در توليد داشته باشيم.

رييس سازمان شيلات ايران با اشاره به اينكه در استان لرستان طي ۲ سال گذشته بيش از پنج مجموعه بزرگ ابزي پروري ايجاد شده كه برخي در حد و اندازه شهر آبزي پروري بوده اند، افزود: لرستان استان پايلوت در زمينه زنجيره ارزش و خوشه آبزي پروري انتخاب شده است.

كيارش بيرانوند مديركل شيلات لرستان نيز با بيان اينكه در بحث جبران خسارات ناشي از سيل، اعتباراتي در اختيار شيلات استان نيست، افزود: با اين حال مجموعه مسوولان استان و رييس سازمان شيلات در حال تلاش هستيم كه براي بازسازي زيرساخت هاي شيلاتي و لايروبي اعتباراتي از طريق هيات دولت براي آبزي پروران استان و به ويژه اليگودرز تامين شود.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)