امروز : شنبه 15 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1402/09/21

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

4:52 PM 1402/08/10 تعداد بازدید: 249
رئيس سازمان شيلات ايران گفت: كلنگ طرح توسعه پرورش ماهيان خاوياري رنگين‌بان پلدختر با ظرفيت حدود ۱۰۰۰ تن گوشت ماهي خاوياري و ۱۰ تن خاويار بر زمين زده شد.

  به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات لرستان؛سيدحسين حسيني دهم آبان ماه در آئين كلنگ‌زني طرح توسعه مجتمع‌هاي پرورش ماهيان خاوياري رنگين‌بان پلدختر اظهار كرد: شيلات عامل توسعه‌اي براي آينده كشور در بحث امنيت غذايي، اشتغال و توسعه‌ منطقه كه لرستان در استان‌هاي داخلي به عنوان استان پيشرو و نمونه در كشور است.

وي افزود: قدرت مانور صنعت شيلات براي امكان‌سنجي توليد انواع  گونه‌هاي آبزي به ويژه ماهيان خاوياري كه مدتي براي رسيدن آن به درياچه خزر وابسته بوديم، الان در ۲۲ استان بيش از ۲۱۲ مزرعه با ظرفيت توليدي بيش از ۲۰ هزار تن گوشت و ۱۰۰ تن خاويار در دستور كار است.

  حسيني بيان كرد: سال گذشته بيش از ۱۸.۵ تن خاويار پرورشي استحصال و بيش از ۴.۵ تن گوشت ماهي خاوياري برداشت شد.

  رئيس سازمان شيلات ايران ادامه داد: در لرستان با توجه به همتي كه مسئولان داشتند بيش از پنج مجتمع بزرگ شيلاتي با نگاه خاويار به تعداد مجتمع‌هاي كه الان انجام شده با يك كار انقلابي در دستور كار قرار داده شده است.

  وي بيان كرد: از محل مولدسازي وزارت جهاد كشاورزي لرستان يكي از استان‌هايي بوده كه از محل طرح ربيع قرارگاه خاتم پروژه ۷۰۰ ميليارد توماني براي آن تعريف شده است.
حسيني تصريح كرد: در حوزه ايجاد زنجيره‌هاي ارزش نيز لرستان به عنوان پايلوت انتخاب شد كه نشان دهنده استعدادهاي استان و پيشرو و پيشران بودن آن است.

رئيس سازمان شيلات ايران افزود: در اين مجتمع قبل از كلنگ‌زني كار شروع شده و به كلنگ‌زني نگاه نكردند، ما آمديم بگوييم مردم اين كار براي شماست و اين اتفاق در جايي افتاده كه در همين استان در منطقه سردسير خاويار استحصال مي‌شود.

وي بيان كرد: براي اولين بار در منطقه سردسير لرستان در حال استحصال خاويار هستيم، از نگاه اشتغال و معيشت و ارز آوري و سهم آبزيان در استان قابل اهميت است و اميدواريم شاهد شهر شيلاتي در منطقه باشيم كه دور از ذهن نيست.

حسيني افزود: فراخوان و كارهاي ايجاد شهر شيلاتي انجام شده و اميدواريم خيلي زود شاهد رونق شيلات در اين منطقه باشيم.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)